WYBIERZ KATEGORIĘ


ZAMKNIJ
WYBIERZ KATEGORIĘ


ZAMKNIJ
WYBIERZ KATEGORIĘ


ZAMKNIJ

BLOG



#Wideo Marketing ABC - odcinek 1
DATA DODANIA: 2018-02-28


Czym jest wideo marketing? Dlaczego jest ważny? Jak się do niego zabrać? Co robić? Czego nie robić? Jaką technikę wybrać? Jaką strategię obrać? Otrzymujemy od naszych klientów tak wiele pytań, że postanowiliśmy podzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem w serii artykułów na blogu i cyklu wideo na vlogu. Pomożemy wam zrozumieć, jak działa to narzędzie, a jeśli w Waszej głowie zrodzą się dodatkowe pytania, zachęcamy do zadawania ich w komentarzach. Czekamy też na sugestie tematów, które Was interesują. Oczywiście jesteśmy też do dyspozycji, jeżeli ktoś z was będzie chciał się z nami skonsultować w sprawie konkretnego projektu wideo - wtedy zapraszamy do kontaktu przez formularz na naszej stronie internetowej.

Krótko mówiąc, zapraszamy Was do zapoznania się z cyklem Wszystko, co chcesz wiedzieć o wideo marketingu, ale boisz się zapytać.

 

#WideoMarketingABC

 

JAK DZIAŁA WIDEO MARKETING I DLACZEGO TAK DOBRZE.

Prawdopodobnie już wiesz, że w dzisiejszych realiach wideo marketing stał się koniecznością, jeżeli firma chce się rozwijać. Być może jeszcze nie wiesz, że wideo marketing właśnie staje się warunkiem, jeżeli firma chce istnieć i nie zwijać żagli, ani nie zniknąć w czeluściach zapomnienia.

I nie, nie należy się tym martwić! Tak naprawdę jest to wspaniała wiadomość, a my wyjaśniamy poniżej, dlaczego.

A teraz kilka cyferek:

  • aktualnie aż 35-40% (w zależności od badania) wydatków na reklamę w Internecie, to budżety na wideo marketing.
  • badania AdEx wykazują, że w pierwszym kwartale 2017 roku udział wideo w reklamach internetowych wzrósł do 20,1%, co pokazuje jak dynamicznie rozwija się to narzędzie, a eksperci nie mają wątpliwości, że 2018 przyniesie procentowo większy wzrost i że będzie rokiem wideo marketingu. Co oznacza mniej więcej tyle, że Twoja konkurencja nie śpi ;) .

A teraz spójrz, jak to działa.

  1. Wideo marketing jest tak popularny m.in. dlatego, że jest niezwykle EFEKTYWNY. Dobrze wykorzystany może się sam dodatkowo viralowo napędzać. Co ważne, tę efektywność można wspierać i kontrolować, bo liczby kliknięć, udostępnień czy komentarzy nie kłamią - walą prawdę prosto w oczy. Oczywiście sukces danego materiału wideo zależy od wielu czynników, takich jak jego jakość, temat, odpowiedni budżet na reklamę w kanałach społecznościowych, a czasem po prostu od szczęścia. Ale masz na ten sukces o wiele większy wpływ niż w przypadku reklam outdoorowych czy telewizyjnych, gdzie na pewnym etapie wszystko zaczyna się dziać poza Tobą i wiesz, że tak naprawdę nie wiesz, do jak wielu osób dotarłeś, bo liczby podawane przez domy mediowe, czy agencje outdoorowe to wróżenie z fusów. Jak podejść do tematu, by materiał był efektywny, będziemy objaśniać w kolejnych artykułach.
     
  2. Kontynuując temat efektywności i wymierności, wideo marketing GENERUJE NAJWIĘKSZĄ SPRZEDAŻ ze wszystkich narzędzi marketingowych w sieci. Okazuje się, że materiały video świetnie sprawdzają się, jeśli chodzi o wydajność call to action, że naprawdę można skutecznie zachęcić w ten sposób odbiorców, by przeklikali się na stronę Twojej firmy Twojego sklepu, Twojego wydarzenia.
     
  3. Wideo marketing NIE JEST DROGI. Oczywiście, dobre materiały wideo nie są też tanie, ale ich ceny są niczym w porównaniu z kosztami emisji reklam w tv lub stacjach radiowych, albo z kosztami porządnej kampanii outdoorowej. Jeżeli mądrze podejdziesz do tematu, możesz przy pomocy niewielkiego budżetu zrobić coś, co pomoże Ci dotrzeć do świadomości potencjalnych klientów w bardzo dużej skali. Wideo marketing jest w pewien sposób narzędziem zrównującym szanse małych i średnich przedsiębiorstw z wielkimi korporacjami. Dlaczego? Bo w Internecie tak naprawdę nie liczy się to, ile kto wydał na film, jaką kamerą kręcił, w ilu lokacjach to robił - liczy się to, czy wywołał emocje u swoich odbiorców, jaki osiągnął efekt. A to da się zrobić też przy mniejszym budżecie, jeżeli ma się odpowiednie wsparcie i dobry pomysł. I odwagę. I tu mniejsze przedsiębiorstwa wygrywają, bo w korporacjach każdy pomysł muszą zatwierdzić tak zwani "wszyscy święci" i zazwyczaj któremuś ze świętych po drodze tej odwagi brakuje. Są oczywiście wyjątki od reguły, ale uwierzcie naszemu doświadczeniu - nie jeden świetny pomysł został w ten sposób pogrzebany. O pomysłach, odwadze i ryzyku też będziemy jeszcze pisać w kolejnych tekstach.
     
  4. Co da Ci wideo marketing, czego nie da Ci inna forma przekazu? MOŻLIWOŚCI. Jest ich mnóstwo, ale najważniejsze to: możliwość zrobienia świetnego pierwszego wrażenia na odbiorcach, zainspirowania ich, zaintrygowania, zaprezentowania swojej firmy/ produktu/ usługi w barwny, żywy i angażujący sposób, możliwość wywołania emocji u odbiorców, sprowokowania ich, możliwość wygenerowania feedbacku od nich. Część z tych rzeczy możesz też osiągnąć w inny sposób, ale nie tak efektownie, nie tak efektywnie i nie w takiej skali. Tak naprawdę kluczem są tu emocje. Dzięki nim możesz sprawić, że ktoś Ciebie, Twój produkt, usługę czy cokolwiek innego, po prostu polubi. Albo, że kogoś zaciekawisz. Że kogoś rozbawisz. Grafika, ani tekst nigdy nie wywołają u przeciętnego odbiorcy takich emocji, jak dobry materiał wideo. Film nie wymaga wyobraźni od odbiorcy - podaje mu emocje na tacy. Kolejna istotna opcja, którą daje wideo marketing, to możliwość pokazania w szybkim czasie czegoś, co w formie tekstowej zajęłoby wiele słów. Badania dodatkowo pokazały, że odbiorcy o wiele więcej zapamiętują z obrazu wideo, niż z tekstu, który trzeba przeczytać. W dodatku spróbuj zmusić dzisiejszych internautów do przeczytania dużej ilości tekstu - karkołomne zadanie. Wiemy coś o tym :) .
     
  5. Jeżeli uda Ci się wzbudzić emocje u widza, to wywołujesz jego reakcję, a jego reakcja, wywołuje kolejną reakcję u kogoś innego. I tu przechodzimy do kolejnego punktu: materiały wideo to aktualnie najbardziej NOŚNY content w social mediach. I nie ma, że boli - liczby nie kłamią. Jeśli ktoś zareaguje emocjonalnie na Twój materiał, może się zaangażować, a wtedy zyskujesz wspaniałego sprzymierzeńca, bo obchodzi go, co masz do powiedzenia - i będzie śledził Twoje kolejne poczynania. Dlatego czasami warto wypuścić materiały, których jedynym celem będzie to, by Twoje losy zaczęły obchodzić Twoich odbiorców - nawet jeśli dział sprzedaży trochę pomarudzi ;) . Kolejnym aspektem, który łączy się z nośnością materiałów wideo, jest możliwość dotarcia do młodszego pokolenia. Nie oszukujmy się - statystyki sprzedaży gazet, oglądalności kanałów tv, czy słuchalności radia są bezwzględne. To Internet jest miejscem, w którym znajdziesz młodszych odbiorców, a to, czy do nich dotrzesz, może zadecydować o przyszłości Twojej firmy. I nawet jeśli teraz Twój target to 45 +, nie zaniedbuj młodszych grup, bo ani się obejrzysz, a to oni będą decydowali o Twoim losie.

A teraz kilka linków z naszymi filmami, które zrobiliśmy i które świetnie sprawdziły się w sieci:

 

Zapraszamy do śledzenia kolejnych tekstów na naszym blogu. Już niebawem "Fakty i mity o wideo marketingu".




Tagi: #WideoMarketingABC | videomarketing



Wróć
Dom produkcyjny NOX MEDIA powstał na bazie zamiłowania do grafiki, połączonego z fascynacją produkcją filmową. Kilka lat temu podjęliśmy decyzję, iż naszą domeną staną się profesjonalne filmy reklamowe, a także spoty i animacje o różnych charakterze. Dzięki sprawnej współpracy wewnątrz naszego zespołu oraz wysokim kwalifikacjom wszystkich jego członków, nasze produkty spełniają oczekiwania bardzo wymagających Klientów.

Działamy między innymi na terenie: Katowic, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy, Lublina...


tel. 885 807 321        e-mailinfo@noxmedia.pl
Noxmedia, woj. śląskie, 43-140 Lędziny, Pokoju 130





Realizacja: Dpl Agency - Tworzenie Stron Internetowych